facebook

UNIVERSITET OG HØGSKOLESEKTOR

Nettverk

Senteret samarbeider med UH-sektor på flere områder blant annet gjennom faglige nettverk. Vi koordinerer Nettverk for formgiving, kunst og håndverk (2013-) og Nettverk for musikk i lærerutdanningene (2015-). Vi deltar i Nettverk for drama og teater, NOLES mfl.

Mandat (KD 2011) og Oppdragsbrev (Udir 2016) gir føringer for senterets arbeid:

  • Kvalitetsutviklingstiltak i samarbeid med barnehageeiere, skoleeiere og samarbeid med UHsektoren/lærerutdanningen
  • Samle, systematisere og formidle resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid til sektorene

Nettverk for formgiving, kunst og håndverk i UH-sektoren 

Nettverk for lærerutdannere - ansatte i BLU, GLU, faglærerutdanning og PPU knyttet til formgiving, kunst og håndverk. Årlige nettverkskonferanser med formidling av pågående forskning fra 2013.

MANDAT

 

Nettverk for musikk i lærerutdanningene
Dette er nettverket for deg som jobber med musikk i ulike former for lærerutdanning! Årlige nettverkskonferanser fra 2015.

MANDAT

Nyheter

INSPIRASJON TIL HØSTEN?

Det nærmer seg oppstart for barnehager og skoler: Ny høst, nye barnegrupper og klasser, nye relasjoner mellom barn, unge og voksne, nye erfaringer, ny læring og nye muligheter. Hvorfor ikke hente litt ny inspirasjon også? Sjekk ut vår ...

Kunst inspirerer leken og gir næring til kreativiteten. Kunst vekker følelser og åpner opp for samtaler. Gjennom kunsten så sanses, oppleves, tenkes og kommuniseres det. Barna lærer om livet gjennom kunsten. Foto: Ringebu barnehage.

KUNST ER NOE EN KAN LAGE FOR Å FÅ FOLK GLADE

Margunn Haugen er styrer i Ringebu barnehage og skriver i artikkelen til KKS 10 år: Kreativitet handler om å skape ideer. Det handler om menneskets evner til å skape. 

Ylva Jannok Nutti fra Samisk høgskole med flere av aktørene. Foto: KKS

INTERNASJONAL URFOLKS- OG UTDANNINGS-KONFERANSE

Samisk Høgskole/Sámi allaskuvla arrangerte nettopp den internasjonale urfolkskonferansen Sámi Education Conference: Reshaping Approaches to Indigenous Education.

Neste side >>