facebook

UNIVERSITET OG HØGSKOLESEKTOR

Mandat (vedtatt av Kunnskapsdepartementet 28.03.2011): og Oppdragsbrev (Udir 2016) :gir føringer for senterets arbeid, f.eks:

  • Kvalitetsutviklingstiltak i samarbeid med barnehageeiere, skoleeiere og samarbeid med UHsektoren/lærerutdanningen
  • Samle, systematisere og formidle resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid til sektorene
  • Nettverk

    Senteret samarbeider med UH-sektor på flere områder blant annet gjennom faglige nettverk. Vi koordinerer Nettverk for formgiving, kunst og håndverk (2013-) og Nettverk for musikk i lærerutdanningene (2015-). Vi deltar i Nettverk for drama og teater, NOLES mfl.

    Nettverk for formgiving, kunst og håndverk i UH-sektoren 

    Nettverk for lærerutdannere - ansatte i BLU, GLU, faglærerutdanning og PPU knyttet til formgiving, kunst og håndverk. Årlige nettverkskonferanser med formidling av pågående forskning fra 2013.

    MANDAT

     

    Nettverk for musikk i lærerutdanningene
    Dette er nettverket for deg som jobber med musikk i ulike former for lærerutdanning! Årlige nettverkskonferanser fra 2015.

    MANDAT

    Nyheter

    Kunst inspirerer leken og gir næring til kreativiteten. Kunst vekker følelser og åpner opp for samtaler. Gjennom kunsten så sanses, oppleves, tenkes og kommuniseres det. Barna lærer om livet gjennom kunsten. Foto: Ringebu barnehage.

    KUNST ER NOE EN KAN LAGE FOR Å FÅ FOLK GLADE

    Margunn Haugen er styrer i Ringebu barnehage og skriver i artikkelen til KKS 10 år: Kreativitet handler om å skape ideer. Det handler om menneskets evner til å skape. 

    senterleder

    SENTERLEDER

    Stillingen som senterleder ved KKS er en åremålsstilling og lyses nå ut. Åremål for 6 år. Søknadsfrist 25 juni.

    Ylva Jannok Nutti fra Samisk høgskole med flere av aktørene. Foto: KKS

    INTERNASJONAL URFOLKS- OG UTDANNINGS-KONFERANSE

    Samisk Høgskole/Sámi allaskuvla arrangerte nettopp den internasjonale urfolkskonferansen Sámi Education Conference: Reshaping Approaches to Indigenous Education.

    Neste side >>