ENO - europeisk samarbeid innen forskning og kunst- og kulturopplæring
Norge er medlem i ENO – European Observatories in the Field of Art and Cultural Education. ENO er et europeisk nettverk...
iframe{width:100%;}table a {display: inline-block;}
Gå til hovedinnholdNorge er medlem i ENO – European Observatories in the Field of Art and Cultural Education. ENO er et europeisk nettverk...
24. april fikk fjerdeårsstudenter ved master grunnskolelærerutdanning ved Nord universitet i Bodø oppleve «Dronningtimen» av dragartist Nabi Yeon Geisha. Tekst:...
Kunst og kultur i opplæring er en vitenskapelig serie utgitt av NOASP, Cappelen Damm Akademisk. Skriftserien er initiert av Nasjonalt...
Har du gode oppgaveideer til hvordan elever kan få bedre læringsutbytte på sløydsalen? Prosjektet Ferdighetstrapp i tresløyd har som mål...
Hvis sang kan forebygge mobbing og utenforskap, fremme læring og bidra til bedre helse, hva skal da til for at...
Tre barnehager har samarbeidet om et kulturhistorisk prosjekt med utgangspunkt i lokale sangtradisjoner. Ved å jobbe med sangskattene til folkesangeren Kristian...
«Kom, mai, du skjønne, milde, gjør skogen atter grønn…» Et drypp av fargeteori handler denne gangen om fargen GRØNN. Hva...
I dette opplegget lærer barna om dagslys og elektriske lyskilder, og om lys og skygge. Uten lys ser vi ingen...
Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen (ofte forkortet til KKS) skal bidra til økt kvalitet i kunst- og kulturfagene i barnehagen og grunnopplæringen.
KKS jobber for å øke interessen for opplæring i kunst- og kulturfag, og for at barnehager og skoler får økt kompetanse til å tolke og ta i bruk rammeplanen og læreplanverket. KKS skal videre støtte lærerutdanningene i deres arbeid med kompetanseutvikling innenfor kunst- og kulturfag i skolene og barnehagene.